Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

woensdag 21 maart 2018

Laat je stem horen dag

Het is vandaag officieel de eerste lente dag en de dag voor de gemeente verkiezingen en een referendum over privacy of iets dergelijks. Ik weet mijn god niet waarop ik zal stemmen. Je kunt wel voor een partij kiezen uiteindelijk zegt je "stem" niks. Iedereen die zo'n fluwelen stoeltje bekleed, zit daar voor eigen hagje en niet voor het volk. In zo'n tijd als deze maakt men het volk blij met beloften wat men niet waar kan maken. Persoonlijk heb ik het idee dat men niet naar het volk luistert en dat men zijn eigen zin wil doordrukken ookal is het volk niet mee eens. Ondertussen wordt het volk wel flink gemanipuleerd met regels en plichten en bepaalde manier van leven. Ik bedoel men bepaald wat je op je bord moet leggen, men bepaald hoe je het geld moet uitgeven en ga zo maar door. Maar goed, wij leven nu eenmaal in het land van Prins Jan Zonder Land, alleen er ontbreekt nog een sheriff die alle centen komt innen. Laten wij gewoon doen wat van ons gevraagd wordt dan zijn wij snel van al dat geneuzel af. Persoonlijk vind ik dat men het verkiezingsgeld wat men aan verkiezingscampagnes heeft uitgegeven ook elders aan had kunnen besteden. Zoals armoede onder de mensen in diverse generaties in het land. Helaas heeft de lokale, provinciale als het landelijke politiek massaal oogkleppen op. Men wil alleen maar welzijn en welvarendheid zien. O wee, als je aan hun goed belegde boterham komt dan rolt men te janken als kleine kinderen in een supermarkt die hun zin niet krijgen. Maar goed, laat je stem niet verloren gaan en stem wijs, Wendy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten