Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

woensdag 21 maart 2018

De standaard regel van de maatschappij

Waarom heb ik het gevoel dat mijn leven constant in cirkels draait? Diverse aspecten in mijn leven herhaalt zich continu en dat is best wel frustrerend. Vooral als andere mensen mij gaan vertellen hoe ik mijn leven moet inrichten. Met name op het gebied van het mee lopen van de massa. Ik bedoel de standaard regel van de maatschappij is dat in elke huishouden twee of meer werkende mensen aanwezig moeten zijn om onafhankelijk te kunnen leven. Het is net niet zo dat je 16/7 aan de bak moet om de maatschappij te vrede te houden. Ik mag het waarschijnlijk niet zo verwoorden, maar ik doe het toch. De mensen van nu zijn de werkslaven van de maatschappij en als je ergens tegen aan schopt dan wordt je gestraft. Gelukkig voor ons zijn de martelmethodes uit het land verbannen. Ondanks dat kan men ons wel op een andere manier martelen en dat noemt men discrimineren, alhoewel men dat ook weer ontkend. Het is best wel lastig om niet naar andermans pijpen te gaan dansen. Men heeft je zo gigantisch in de greep, dat ontsnappen onmogelijk is. Eigen initiatieven tonen worden als eigenwijsheid gezien dat men het gewoon afwijst. Maar goed, wij gaan maar weer doen wat van ons gevraagd en verwacht wordt. Zoals wij allemaal weten de Nederlandse maatschappij wil al decennia lang het braafste jongetje van de klas zijn. Daar kunnen wij als simpele zielen niks aan doen, Wendy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten