Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

maandag 26 maart 2018

Een dubbeltje wordt nooit een kwartje

Ik zal nooit begrijpen dat men je dwingt om inkomsten te genereren, maar als je zelf spullen die je al in huis hebt wilt verkopen dan wordt je flink op je vingers getikt. Het verkopen van spullen is mijn werk, blijkbaar wordt dat niet als werk gezien. Opdat je het vanuit huis doet en niet via een fysieke winkel of zakgeld krijgt van iemand die alles door delegeert zodat hij of zij niks hoeft te doen. 
Inmiddels is het voor mij de tweede keer dat iemand mij verbied om zelf op legale wijze geld te genereren. Dit pik ik niet, ik ben verdomme geen tiener meer die kneedbaar is! Participatie of niet, je kunt ook erg overdrijven en ijverig zijn. Maar goed, genoeg geklaagd. Ik ga gewoon op mijn manier verder, grote jongen die mij tegenhoudt. Anders ga ik wel bedelen net als die straatmuzikanten die maar één melodietje kennen. 
Het schijnt dat het best wel wat oplevert zo'n straatoptreden of zal ik maar bij het bloggen houden? Wie weet wordt dat eens opgepikt en kan ik iedereen op den duur finaal uitlachen. En wel op dezelfde manier hoe men mij nu uitlachen. Ik bedoel ik heb niet om deze situatie gevraagd en mijn eega evenmin. Ik merk gewoon dat ik voor een dubbeltje geboren ben en nooit een kwartje zal worden. Hoewel ik graag een knaak zou willen zijn, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Vertel mij het Eureka momentje, Wendy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten