Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

dinsdag 3 maart 2015

Pesten en cyberpesten!

Ik zal je eens gaan vertellen wat pesten op welke manier dan ook met je doet als je het doelwit bent. 
Als je gepest wordt dan maakt het je erg onzeker en je denkt dat je niet eens er toe doet. 
Op school werd ik gepest door zowel  de leerlingen als de leerkrachten en weet je waarom? 
Omdat ik klein van stuk was en dat ik een trage leerling was. 
Tot overmaat van ramp werd ik afgerekend op zowel mijn gebit (ik had te klein gebit waardoor er weinig ruimte voor de hoektanden was.) als op mijn montuur. 
Ik werd uitgescholden voor dracular,vampier en brilsmurf.
Ik kan je vertellen dat ik dat niet leuk vond waardoor mijn schoolprestatie flink onder leed. 
Op het moment dat ik mijn diploma op zak had, had ik de school vaarwel gezegd en probeerde mijn geluk op de arbeidsmarkt te vinden. 
Maar helaas ook daar vond ik niet wat ik zocht, ik werd door volwassenen uitgemaakt voor nietsnut en ik kon niks. 
Ondertussen maakten de volwassen wel misbruik van mijn kennis die ik zonder scholing had vergaard. 
Als gevolg van het pesten op school ben ik niet verder gekomen dan wat ik voor ogen had. 
Dus denk heel goed na voordat je iemand het leven zuur gaat maken. 
Want je kunt met pesten andermans leven ruïneren met alle gevolgen van dien. 
Gelukkig ben ik op een keerpunt gekomen dat ik mij niet meer laat beïnvloeden door anderen die hun eigen leven niet op orde hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten