Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

donderdag 18 januari 2018

De werkgevers en hun achterlijke criteria

Wat is het tegenwoordig met de werkgevers aan de hand?
Men stelt bizarre criteria in hun vacatures om nieuwe personeel aan te trekken.
Als er een sollicitant die zichzelf capabel genoeg vindt er op solliciteert dan wordt hij te vaak in het ongewisse gelaten.
Hij krijgt een bizarre afwijzing zoals De ligging van de woonplaats of zijn arbeidsverleden is naar mening van de werkgever te kort, omdat de sollicitant voor een langere tijd bij zijn vorige werkgever heeft gewerkt.
Hoewel de sollicitant de ervaring en de kennis ruim voldoende in huis heeft, kan hij dat niet op schrift aantonen.
Terwijl hij alles wat hij weet zichzelf heeft aangeleerd, blijkbaar is dat niet voldoende voor de werkgevers.
Zij willen bewijzen op schrift hebben!
Je kunt toch niet alleen van getypte tekst uitlezen hoe een persoon in de realiteit is of wel?
Het lijkt er verdomd veel op dat papieren belangrijker zijn dan de ervaringen en kennis.
Verder vind ik het erg asocciaal dat werkgevers hun sollicitanten 3 maanden te laat of helemaal niet informeren over de gang van zaken omtrend de vacatures waarop de sollicitanten hebben gereageerd.
Werkgevers verwachten van de sollicitanten dat zij eerlijk tegenover hen zijn, doe het andersom ook dan!
Door al die onzinnige redenen komen de sollicitanten ook niet verder om hun onafhankelijkheid te versterken.
Ik snap ook wel dat de werkgevers het liefst extreem goedkope krachten willen hebben, zoals tieners en buitenlandse krachten.
Zij verrichten veel werk voor erg weinig beloning.
Maar de economie draait ook om ervaringen en praktische kennis, zonder dat dondert de hele economie in elkaar en kunnen de werkgevers/ondernemers hun bedrijven opdoeken vanwege onervarenheid en kennisloosheid.
Men zal wel tegen mij zeggen "Jij hebt totaal geen verstand van zakelijkheid!"
Het spijt mij, werkgevers. Dat heb ik wel zelfs nog meer dan jullie denken!
En ja, ook ik kan het niet op schrift aantonen omdat in het verleden mij dat werd afgenomen.
Goed, in dit geval gaat het niet om mij en mijn kennis op het gebied van zakelijk inzicht.
Het gaat om die 1,1 milijoen mensen die door o.a. eindeloos solliciteren niet uit hun benarde sitiuatie zoals de armoe kunnen komen.
Omdat men domweg geen eerlijke kansen van o.a. de werkgevers  krijgen.
Hierdoor wordt de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten