Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

dinsdag 1 december 2015

Provisie lopers aan de deur

Wat is dat toch deze week? Het is de week van de provisie lopers die voor de jaarwisseling nog even gauw extra bonus in de wacht willen slepen.

Gisteren (maandag) kwamen al twee vrouwen aan de deur die het Jehova geloof aan mij probeerden te slijten. 
Ik bepaal nog altijd zelf in wie of wat ik wil geloven en daarbij wil ik de feestdagen niet af laten pakken, omdat het niet in het geloof past.
Met alle respect voor wie het wel doet, maar kom niet mij er van overtuigen.
Vandaag (dinsdag) kwamen twee mannen aan de deur om een slimme thermostaat aan mij te slijten.
Ik gaf al aan dat ik dit niet wilde met de volgende woorden "Nee, nee, nee, dit wil ik niet!" "En daarbij werkt het niet met mijn ketel uit 1989." 
Dan nog doordrammen met "Ik heb wel wat anders voor je."
Ik begon kribbig te worden en zei met een geheven stem "Nee, ik heb er geen belang bij!"
Verdomme, men accepteert tegenwoordig de afwijzing niet.
Provisie, provisie en nogmaals provisie dat is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb. 
Heb ik op mijn voorhoofd "Ik ben om te kopen." staan?
Nee, dat heb ik niet dus kom dan ook niet mijn tijd en energie verspillen.
Er wordt al zo veel mogelijk gecontroleerd in alles wat je doet en wat je verbruikt dan wil men nog meer je leven gaan beheersen.
Ga iemand anders lastig vallen om je provisie op te kunnen strijken.
Ik ben er helemaal klaar mee!






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten