Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

zondag 15 november 2015

Dood en verderf in Europa

Afgelopen vrijdag 13-11-2015 zijn er een aantal aanslagen in Parijs geweest met tot nu toe 132 overledenen en ruim 80 gewonden. De hele wereld staat op zijn kop. IS extremisten hebben de aanslagen opgeëist. Ze zijn al jaren bezig om de wereld in hun macht te krijgen met heel veel slachtoffers als gevolg. Wat hun beweegredenen zijn dat ben ik kwijt. In mijn ogen zijn ze zinloos bezig. Het maakt toch niet uit in wie of wat je gelooft. Als het de bedoeling is om iedereen in een bepaalde geloofsovertuiging te laten geloven, gaat nooit lukken. Omdat er zoveel religieuze uitingen zijn zoals het christendom, katholiek, boeddhisme, islam, e.d. Uiteindelijk gelooft iedereen in iets of iemand. In mijn geval geloof ik niet in religie, maar eigen visie van het hiernamaals. Ja, ik geloof in het leven na de dood. Vraag mij niet hoe dat mogelijk is. Dat is net zo onverklaarbaar als God, Allah en andere geestelijke figuren die in de bijbel of koran of andere geschriften om religie te helpen. Laat iedereen in zijn eigen waarde en accepteer de verschillen. Wij hebben per slot van rekening de aarde te leen om te kunnen leven en er wat van maken om de tijd die wij hier hebben met liefde en plezier in te vullen. Daar passen dood en verderf niet in. Dus leef en laten leven. Heb plezier met mekaar zonder machtsstrijd en geweld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten