Persoon achter de verhalen

Mijn foto
Wat je krijgt is wat je leest.

maandag 2 juli 2018

Niet Eerlijk.

Mag een werkgever een werknemer onder de uitkeringsnorm betalen?
Volgens een overheidsinstantie is dat NOT DONE en toch gebeurt het.
Is het een moderne vorm van slavernij? Of mag ik dat woord niet gebruiken?
En toch voelt het zo, want je werkt fulltime zweet in je bilnaad voor pure zakgeld.
Hoe wil je jezelf onderhouden en eventueel een welverdiende vakantie buiten de deur realiseren?
Is het alleen voor de welgestelden weggelegd?
Ik snap ook wel als je voor een dubbeltje geboren bent nooit een kwartje wordt, maar 12,5 cent zal leuk zijn.
Het lijkt mij sterk dat je met z'n tweeën elk 2 banen moet hebben om fatsoenlijk te kunnen leven.
Ik bedoel "Je werkt om te leven. Je leeft niet om te werken."
Weet je wat ik hoop? Dat mijn 16 zinnen column gaat belonen.
Want dat is iets wat ik kan combineren met mijn andere onbetaalde werkzaamheden.
Dat zal wel een "Keep on dreaming" situatie blijven, want ik heb geen geluk aan mijn kont hangen.
Mijn tijd komt wel ooit, Wendy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten